Att ligga helt still i en halvtimme

Då var det gjort. Innan jobbet var jag i Kalmar för att fotografera innehållet i huvudet med magnetkamera. Fick byta om till en sexig särk, liknande den jag hade på mig när jag opererades. Fick stoppa öronproppar i öronen och sätta på mig en grön pappmössa. Hörselkåpor (med musik i) på och sen låstes huvudet fast i en “bur”. Därefter kördes britsen jag låg på in i magnetkameratunneln och bilder togs. Det dånade rätt rejält och jag vill inte tänka på hur det hade låtit utan öronproppar och hörlurar. Det tog ungefär en halvtimme sen fick jag byta om igen och åka hem. Läkaren på Astrakanen, som skickade remissen, får svar om nån vecka. Sen tar det väl några dagar till innan svaret når mig. Skönt att ha det ur världen och skönt att få ett svar innan jul iallafall.

Jag hoppas verkligen att detta var sista gången som jag i år måste träffa sjukvårdspersonalen face to face. Brev- eller telefonkontakt känns helt okej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar