Som en liten ispinne

När klockan visade strax efter åtta i morse steg jag upp, klädde mig och åt frukost. Förberedde mig för den stora prövningen helt enkelt. Sådär kvart i nio satte vi oss i bilen, jag och Olivia, och åkte till stallet i Rismåla. Olivia skulle vara med på en Blåbärshoppning. Väl i stallet gjordes hästen, Fatima, iordning och vi gick bort till framridningen. Det enda problemet var bara att Olivia skulle hoppa 50 cm, som startande nummer 3 i den klassen. Klassen före, 40 cm, hade 16 startande. Kallt var det och i lilla ridhuset fick man bara vara när det var max fem startande före en själv. Hur som helst, Olivia satt upp i den stenhårda gruspaddocken och Fatima visade sig från sin bästa sida. Not. Stirrig som en jag vet inte vad dansade hon runt. Själv trampade jag också runt en bra stund, för att försöka få tillbaka cirkulationen i tårna.
Jag kollade på Agnes, som hoppade 40 cm. Hon föll av vid ett hinder, men satt upp igen och fullföljde rundan utan att riva. När det tillslut var Olivias hur gick det hyfsat. Vid fjärde hindret sprang Fatima förbi, men de tog sig igenom banan med endast dessa fyra fel för detta korsande av egen väg.
När vi kom hem frös jag fortfarande, men efter en varm dusch tinade jag upp igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar