Så var man arbetssökande

Dagen började med ett besök hos sjukgymnasten. Det var kallt ute. Jättekallt. Bilen var täckt av snö ochjag var tvungen att skrapa rutorna. Blä. Fick utökat "träningsprogram", han kollade hur mycket jag svankar. Jättemycket. Ska dit en gång till, i slutet på januari. Sen går han i pension.
Jag åkte hem en sväng när jag var klar hos SG och väntade på att klockan skulle slå tio. Begav mig därefter till Arbetsförmedlingen och skrev in mig. Fick en massa papper och ett par broshyrer. Därefter till Bohmans bokhandel där en supertunn almanacka och en ny stiftpenna inhandlades.

Väl hemma igen tog jag tag i disken. Min belöning låg i brevlådan sen. Mina pärlor kom idag. Beställde svarta och silver, men sötisarna och de vaxade glaspärlorna vill jag ha till grå. Men det kan nog bli nått fint av det. Jag hade ju en tanke när jag beställde och jag tänker hålla fast vid den.

Pappa, jag och Molle var ute och gick i eftermiddags. Jätteskönt att röra på sig, men vad kallt det var. Hittade inte min mössa innan vi gick så jag frös lite om öronen. Till middag bjöds fetaostlax och quinoa. Supergott!

Nu ska jag läsa i min bok om sekter och hemliga sällskap innan jag somnar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar