Läger äger

I helgen har det varit konfirmandläger på Kastlösa Stiftsgård, Kastlösa, Öland, för vår församligs konfirmander. Med på lägret var även sex vuxna ledare och åtta ungdomsledare. Helgen har varit helt fantastisk.

Fredag
Lämnade Nybro på vid tiotiden på förmiddagen. Anlände till Kastlösa någon timme senare. Inkvartering och lunch, spagetti och köttfärssås. Därefter började dagens lektioner. Jag tillbringade tiden ihop med Inga-Lill och Carl-Magnus och sjöng lovsång hela eftermiddagen.
Efter kvällsmaten bjöd vi ungdomsledare på vårat spex, vilket var uppskattat. Det bjöds bl.a. på Let´s Dance, Melodifestival och "Bullen", ni vet, ett ungdomsprogram som slutade sändas på 1990-talet. Efteråt bjöds det på korv och saft innan det var dags för aftonbön i kyrkan. På ledarfikat, efter aftonbönen, smaskade vi på räksmörgåsar.

Lördag
Frukost. Lektioner. Jag och Mårten lärde ut trosbekännelsen. Jag kan nu, troligtvis, skriva den om du väcker mig mitt i natten, med alla kommatecken på rätt ställe.. På kvällen kom Sten-Inge med några från Gospelkören (en del av oss var ju redan där) och vi framförde, dock inte hela, Mysteriemässan. Medans vi i kören övade inför mässan höll övriga ledare lekstuga med konfirmanderna. Ledarfika med köttbullebaguetter efter mässan. Jag gick inte och la mig förrän halv tre på söndagsmorgonen. Satt i matsalen och pratade med Sara, Hilma, Mårten och Conny.

Söndag
Upp strax efter sju. Ellen och jag hade tjejväckningen idag. Det gick finemang. Högmässa där alla konformander bidrog med olika saker som de förberedde på en av lördagens lektioner. Sara predikade, skitbra! Sen var det dags att åka hem.

Om nån timme ska jag infinna mig i kyrkan för att delta i "Hela kyrkan sjunger lovsång". Men först blir det fläskpannkaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar