Matte

Idag var jag på inledande mattesamtal med matteläraren. Vi pratade om kursupplägget och mitt mål med kursen, vilka mål jag har och hur jag ska nå dit. Det här ska nog gå bra. Har ju läst kursen innan, så jag har en liten förhoppning om att det inte ska vara supersvårt.

Igår sjöng jag i kyrkan med Cantica Nova för sista gången. Känner att det blir för mycket med fem körer, fyra räcker för mig. Måste ju få ha någon ledig söndag emellanåt, en söndag där man inte behöver känna sig "tvingad" att gå i kyrkan därför att man ska sjunga, utan man kan få gå dit, sitta i bänken och bara hänga med i mässan. Fast Sten-Inge vet inte om det än, men jag säger det på torsdag.

Ann-Catrine har föresten flyttat nu, till Göteborg. Hon fick jobb där och flyttade till Oscar. Hoppas att hon kommer trivas. Måste hälsa på, men det är väl bäst att låta henne få bo in sig först. Kommer sakna hennes närvaro på kören och KUL. Känner mig så gammal i KUL, om några månader fyller jag 21. De som är näst äldst är 18 då. Får se hur länge jag ingår i gruppen, terminen ut iaf. Men vad ska jag göra sen då, "bara" kör?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar