Växtlighetens intåg på Dahlborgsgatan

Igår kom jag hem efter ett jobbdygn (haha, jo, jag brukar ju komma hem efter jobbet, men ni fattar) med de nygamla tiderna, 14-14 (vi testade 10-10 ett tag, vilket föll mig mer i smaken). Jag var trött så in i bängen. Inte riktigt min grej att behöva börja kl. 14 ena dagen för att sluta kl. 14 nästa dag. Är ju inte riiktigt van vid det sedan innan. Från det att man kliver upp på jobbet är det rätt långt till kl. 14, men det är enligt gruppens omröstning vi ska jobba så.

Hur eller hur, jag var som sagt sjuuukt trött när jag kom hem. Men morots- och rädisfrön behövde i jorden för att det ska bli skörd till sommaren.

hinkplantering

Fröna är planterade i zinkhinkar. Lätt att flytta runt, och så blev det snyggt också! Jag är nöjd. Men när jag var klar med jordpetandet satte jag mig under citronträdet. Och somnade. Fantastiskt härligt får jag ändå säga.

växtlighet

Citronträdet har fått sällskap av två jordgubbsplantor. Men jag tänkte skaffa fler, och plantera i ett par större hinkar. Bilden togs när jag låg i en av strandstolarna, som passar perfekt på balkongen.

tomater

Tomatplantorna växer så det knakar. Känns hoppfullt, för enligt fröpåsens baksida ska de ge skörd till sommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar