Hem ljuva hem

Någon (jag vet inte vem, för kommentaren var anonym) efterlyste bilder på min nya bostad. Nu har jag bott här i två månader ganska precis, och här bjuder jag på en bild på en del av vardagsrummet. Min matsalshörna, av mig även kallat “utbygget”. Det är liksom en extra snutt av rummet, eller vad man ska säga. Men jag gillar det.

mathörna

Skåpen har fått innehåll och skänken lite dekoration på ovansidan. Till höger på bilden är det två stora fönster och utanför dem är det den inglasade balkongen. Tittar man ut genom fönstrena bakom bordet ser man vattentornet. Och gamla Kungshallshemmet. Tittar man däremot ut genom fönstrena till höger ser man en hel del av Nybro. Men man ser ännu mer, såklart, om man kliver ut genom dörren och intar balkongen.

tavla

På skänken står en tavla som farmors pappa har målat. Den är stor och den är fin. Jag gillar den mycket. Den är målad 1949 och jag fick tag på den genom att köpa den på RIA. Men det var det värt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar