Den lilla systern har blivit vuxen

Här har det varit tyst några dagar. Har haft lite att göra över helgen vill jag påstå.

I torsdags fyllde min yngsta syster hela 18 år. “Firandet” just den dagen blev ett SMS. Hon bor i Skåne, där hon går i skolan ett tag till. Men i fredags kväll kom hon hem och blev firad av familjen, mor- och farföräldrarna och gamla grannen.

Ja, jag kan väl erkänna att jag skämde bort henne med många paket. Vinglas, diskborstar och jordgubbsplantor fick hon bland annat den lilla sötingen.

bild

Kalasmat blev det också såklart. Smördegstäckt fläskfilé, klyftpotatis, sallad och kantarellstuvning. Mums!

mat

I lördags blev det också kalas, fast för resten av släkten. Mycket trevligt. Naturligtvis var det ju min jobbhelg, men jag lyckades byta pass just den dagen, så att jag kunde vara med och äta tacorulle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar