Målning pågår

Förra veckan köpte jag ju en soffa på RIA. Tanken var att den skulle bli vit och tjäna som förvaring på balkongen. Den har stått orörd sedan den köptes, i väntan på att jag skulle få tummen ur och införskaffa färg. Sagt och gjort. Idag blev färgen inköpt och måleriet är påbörjat. På RIA idag hittade jag en blompall och en hög ljusstake. Perfekt att måla även dessa vita. Det tar ju en stund att måla, men nu är allt grundmålat en första gång. Soffan och ljusstaken behöver en omgång till då de var mörkare än blompallen.

måleri

2 kommentarer:

  1. Vilka fina fynd du gjort!!
    Kommer bli supermysigt på balkongen ser jag:)
    Ses i kungshall om nga månader hihi
    Kram
    Paula

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag hoppas att det blir mysigt i alla fall. :)

      Radera