Mors dag

Igår var det ju som bekant mors dag. Vi firade i nämnvärt, men efter kalaset i lördags bodde jag kvar så att vi alla kunde äta frukost tillsammans. Tillsammans med mina systrar, E och O, visade jag vår mamma uppskattning genom att ge henne ett presentkort till Bella Derma, stans hudvårdssalong. Hon verkade glad!

Mammas enda önskan för denna dag var att slippa sköta markservicen hemma. I enlighet med denna önskan tänkte jag att hon även skulle slippa köra till kyrkan, så jag körde henne dit (jag hade ju ändå tänkt gå på gudstjänsten). Det var inte min tjänstgöringssöndag, men jag blev ändå satt i arbete. Vaktmästaren undrade om jag kunde tänka mig att arrangera blommorna som står i en vas vid altaret.

korblommor

En inte helt betungande uppgift, och jag får säga att jag är nöjd med resultatet. Rätt roligt faktiskt. En gång snurrade faktiskt tankarna runt att kanske bli florist, men det blev inget med det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar