Underbara orkidéer

Jag köpte vattenpärlor på Nybro Marknad som var i början på maj. Det har liksom legat bortglömda här hemma sedan dess. Men så igår kväll kom jag på att de låg här och tänkte att de blir perfekt för ett par av mina orkidéer. Sagt och gjort. Det stor att de skulle ligga i vatten i ca 6-8 timmar, så det var bara till att preparera igår kväll innan jag gick till sängs. I morse hade kulorna sugit åt sig så mycket vatten att de gått från ett par millimeter till cirka 1 centimeter i diameter.

vattenpärlor

Jag gillar de fina orkidéerna, som faktiskt blommat om ett par gånger! Kors i taket!

orkidé

Har en tredje orkidé som har stänglarna kvar, men den har inte några knoppar än. Sen står här två till som inte ens har stänglarna kvar, men jag vet inte om de kommer växa ut nya. Någon som vet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar