Usch, vilken dag

Dagen började med ett besök på sjukhuset i Kalmar. Där, på fysiologiska kliniken, gjordes en elektroneurografi. Jag fick en massa sladdar tejpade på handen och så sändes en massa elektriska impulser ut, för att kolla hastigheten i nerverna bl.a. Lite smått obehagligt, men sköterskan förklarade hela tiden vad hon gjorde och varför. Det ska hon ha cred för, för det blir “roligare” då (om en nervundersökning nu kan vara rolig…). Det tog en timme ungefär, allt som allt. Bägge sidor kollades. Efteråt åt jag en french hotdog, inköpt på pressbyrån, och tur var väl det. För inte anade jag att det skulle ta 12 timmar mellan frukost och middag, men det gjorde det. Däremellan åt jag som sagt en korv, och ett wienerbröd.

Efter sjukhusbesöket stannade jag till hos familjen för att ta ut hunden och passa på att läsa tidningen. Sen hann jag vara hemma hos mig själv i ungefär 20 minuter innan jag hämtade Åsa för att ta oss båda till möte på kommunhuset. Det tog en stund kan man säga. Halv sju nu ikväll var vi därifrån. Vi började vid tolv… Under den tiden drack jag två koppar kaffe och åt ett wienerbröd. Efteråt skulle Åsa skjutsas hem igen och jag skulle hinna få i mig lite mat innan körövningen som började klockan sju. Middagsintaget tog väl ungefär fem minuter. Måste vara ett personligt rekord. Om jag är stolt? Nej, det vill jag väl inte påstå.

Ikväll somnar jag ovaggad.

4 kommentarer:

  1. Va det personalmöte som höll på från 12-18.30?

    SvaraRadera
  2. Åhh jävlar..Ni måste ha problem på ert jobb..Lider med er!

    SvaraRadera
  3. Ja, det är inga små problem direkt. Man blir trött bara man tänker på att man ska jobba.

    SvaraRadera