Snabbgenomgång

Här ser det ut som om det inte hänt någonting sedan vi var ute och plockade svamp. Fast det har det ju. En hel del faktiskt.

Lördagen förra veckan bjöd på kräftskiva hos Stig och Christina. Mycket trevligt, och ett tillfälle att, om man har tur, träffa släktingar som man bara träffar en gång om året. Ja, om man sån tur att de kommer, inte tur att det bara är en gång om året.

I tisdags började Alpha. Vi verkar bli en bra grupp, som förhoppningsvis får bra utbyte av varandra.

I fredags var det “kalas” för de som hjälpt till med Hälleberga hembygdsförenings aktiviteter under året som gått. Vi bjöds på två sorters soppa till mat och till kaffet var det glass och burkfrukt. Måste vara lite gnällig och säga att kvällen var lite av en besvikelse. Men jag vann en glasbit med motiv av en dalahäst. Jättefin. Innan dess, det vill säga på förmiddagen, spenderade jag ett par timmar hos frisören.

Annat som kan vara värt att berätta är att mitt hushåll från och med på tisdag kommer att få inte mindre än två nya medlemmar. När jag kommer från jobbet ska jag nämligen åka till Katthemmet Kompis och hämta hem mina sötnosar Micka och Minna. Det ska bli jätteroligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar