Säsongens först snö

Ja, dagens stora samtalsämne lär ha varit snön. Helt plötslig dök den upp (eller ner, rättare sagt). Så sent som igår gick det en kille och klippte gräset här utanför. Och så är hela stan snötäckt när man vaknar.

första snönförsta snön2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Detta (bilden till vänster) var den syn som mötte mig när jag steg ur sängen första gången i morse. Bilden är tagen strax efter klockan sju och det såg hur mysigt ut som helst. Termometern visade i samma stund –1 grad. Brr. Jag kröp ganska snabbt ner i sängen igen kan jag säga. låg och mös en stund. Den högra bilden är tagen ca halv tio. Jag trodde att snömängden vid den tiden skulle vara lite mindre, och ska jag vara ärlig så trodde jag att all snö skulle smälta bort under dagen. Så har det dock inte blivit. Nu när det blivit kallare igen har “slasket” frusit igen och det är halt på sina ställen.

Elin var här på lunch. Fetaostlax med bulgur blev hon bjuden på. Minicheesecake med hallon/blåbärssås till efterrätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar