Det där med att ta sig tid

Nu var det ett tag sedan… igen…

I måndags fick jag tyvärr fatta det tråkiga beslutet att lämna tillbaka katterna (en av fördelarna med att ha tagit dem från katthemmet är att man faktiskt inte får göra något annat) då det skulle komma att bli ohållbart med de allergiska besvär som ökade då de flyttade in. Nu när jag varit ensam några dagar igen kan jag bara konstatera att besvären gått tillbaka till att “bara” vara som det var förut.

Gårdagen bjöd på en testmiddag hos mina föräldrar. Jag hade fått en kupong som gav mig en gratis paket av Findus Tacogratäng, och en som gav rabatt. Snäll som jag är lovade jag då att bjuda min familj, och ha maten klar när mamma kom hem. Så det blev lite fredagsmys på Ripvägen igår. Det var väl inte det bästa jag ätit, men helt okej.

Imorgon blir det till att gå till kyrkan. De äldres dag. Först ska jag dock infinna mig på ett av stadens äldreboenden för att träffa en äldre rullstolsburen herre som kommer behöva hjälp under dagen. Trevligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar