Kvalitetstid?

Idag har jag tillbringat en massa tid med farmor och farfar i Kalmar. Ja, det var ju inte så att vi hade det mysigt och gick i massa affärer och fikade och sånt där. Nej, jag har än en gång lekt taxi/sjuktransport.

På morgonen, strax efter 10, hämtade jag dem och körde till vårdcentralen. Farfar hade tid klockan 11, men farmor ville vara i god tid så att han kanske skulle få komma in tidigare. Det fick han. Jag mötte Alexandras föräldrar i väntrummet. Det är synd om hennes pappa, för han blir oförklarligt yr. 10.41 visade klockan i bilen när vi lämnade vårdcentralens parkering och styrde mot Kalmar och lasarettet. Väl i Kalmar stegade vi mot röntgen, där hade farfar tid 12.10. Även där fick han komma in tidigare. Efter röntgen åt vi lunch. Jag valde grekiska färsbiffar med klyftpotatis och tzatziki. De andra båda valde dagens sallad. Lite vila i entrén och sedan iväg till infektionsmottagningen för nästa läkarbesök. 14.00 skulle gubben vara där. Ungefär kvart i tre kom farmor och sa att det skulle ta ungefär en timme till (fler prover och så) och att jag kunde flytta bilen, eller lägga i mer pengar i biljettautomaten, och sen gå och ta en kopp kaffe eller nått. Sagt och gjort. Jag flyttade bilen till gratisparkeringen och begav mig in för att fika. Tog kaffe och äppelpaj och hann knappt sätta ner rumpan på stolen förrän farfar och farmor kom. Klockan kan då ha varit kanske tio över tre. Så de köpte fika de också innan vi slutligen åkte hem. Olivia ringde till mig 16.11, då svängde jag precis in på Fågelvägen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar