Julkalender

Det var först igår som vi införskaffade chokladkalendrar. Utbudet har varit dåligt, så det var på ÖB vi fick tag i årets. Jag såg att Kvantum hade när jag handlade sist, men på Maxi fanns inga. Kan inte minnas att jag såg några på Coop heller när jag gästhandlade där för någon vecka sedan. Men igår alltså fick vi så tag på kalendrar. Har ju fyra luckor att öppna, fyra chokladbitar har jag att stoppa i min mun. Ja, det ska bli gott.

Nu kom pappa hem och är sur för att jag inte har diskat. Men vadå? Jag har ju rent tekniskt inte stigit upp än. Jag har klätt på mig, halvt. Har diskuterat julklappar med Elin. Men jag har ännu inte lämnat mitt rum idag. Så jag får väl klä mig färdigt, kliva ner från mitt näste och göra den obligatoriska morgon-hårtvätten. Sen är det nog dags för frukost/lunch. Även om jag inte är hungrig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar