Första advent

Igår var det första advent. En av årets mest härliga dagar. Alltid mycket folk i kyrkan, adventsmys hemma. Vi tände första ljuset i adventsljusstaken och inte heller i år var det någon som kunde läsa versen. På kvällen var det konsert, Händels Messias, men det tog förbannat lång tid, så jag hann inte gå på julskyltningen efteråt som det var tänkt. Tre timmar! Hur kunde det ta sån tid? Mamma och jag gissade på en, max en och en halv timme. Men oj vad fel vi hade. Så går det. Skiter nog i körerna nästa år.

4 kommentarer:

  1. ja, nybro julskyltning är ju verkligen såååååå rolig.. inte. snacka om att händels messias är sjukt mycket roligare. jag köpte ett lipsyl, det säger väl allt...

    SvaraRadera
  2. Det är mer själva grejen. Man SKA gå på julskyltningen, ungefär som att SKA vara på Kalle Anka på Julafton, trots att det sedan länge är uttjatat. Jag köpte förvisso en julbock, men det var för att jag var uppe och lämnade godiset jag gjort. Men konserten tog apigt lång tid.

    SvaraRadera
  3. men Jenny, händels messias är ju helt underbar att få sjunga! jag skulle gett mycket för att kunna vara med istället för att åka till jobbet, igen... :( Var glad att du har förmånen att få vara med på så roliga grejer istället. :)

    SvaraRadera
  4. Säkert många som kan tycka så, men det känns inte som att det är värt det just nu. Hade hellre låtit bli alla värktabletter, men nu får jag stå mitt kast.

    SvaraRadera