Syster Jenny

Pappa var på Öland idag och målade på grannens stuga. När han kom hem bad han min komma in i sovrummet och kolla på en grej. Där låg han i sängen med ena foten i vädret och ville att jag skulle kolla på hans tå. Han hade klivit på nån avbruten gren, eller vad det var, och fått den relativt djupt i stortån. Det var ingen vacker syn under plåstrena vill jag lova. Men med salvkompress, sterila kompresser och kirurgtape kan man göra ett fint litet paket. Sagt och gjort, jag kikade lite på såret och försökte avgöra om där fanns någonting i, men jag tror inte att det gör det. Plåstrade om min stackars lilla pappa, som bjöd på glass i den jobbiga värmen. Termometern visade ju för sjutton på strax över tjugo grader redan klockan sju i morse när jag trampade iväg mot Törnvägen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar