Flytande marsipan


Idag jobbade jag på en dagverksamhet på Törnvägen. Måste säga att det inte var så kul, kände mig överflödig. Drack för lite denna varma dag och det märktes mycket väl när jag kom hem. Ont i huvudet och mådde illa, det bankade i bakhuvudet så fort jag rörde mig. Drack ett stort glas vatten, tog en dusch.
I brevlådan låg ett brev till mig idag som det stod Nybro kommun på. Blev väldigt nyfiken på vad det kunde vara. Jag kunde inte komma på att jag glömt lämna tillbaka något på biblioteket.. Men det var goda nyheter. Ett anställningsavtal från min chef. Så när mitt sommarvik tar slut 080729 behöver jag inte gråta över att inte få gå till Ekbacken igen. Fr.o.m. 080730 har jag nämligen ett timvik på ovan nämda ställe.
Var i Åslahult ikväll, morfar fyllde år. 67 år tror jag minsann. Hur som helst, fick åka med moster Mia och hennes sambo sedan hur länge som helst (deras dotter är 21 och de var ihop några år innan dess), Anders. Fick jättegod mat. Någon rulle (kan ha varit pannkaka, typ) med räkröra och en med köttfärs. Ost och kex, vindruvor. Kaffe och tårta. Drack marsipanlikör till kaffet. Helt okej får jag säga. Vår pepparmintslikör (jättegrön och ser mer ut, och smakar, som om det skulle vara munskölj av något slag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar