Helgen som gick

I fredags mitt på dagen blev jag upphämtad av svärmor för färd mot Västervik. Vi kollade till deras segelbåt först och sen blev det shopping. Ska vi sätta ett tema på dagen är det “pyssel”. Började på en loppis och sen blev det fyndande i en liten mysig butik med både pysselsaker och inredning. Där köpte vi fjädrar till påskriset och tillbehör till pyssel. Ett av målen med utflykten var att köpa presenter till Håkans kusin och det lyckades vi med. Både i den lilla inredningsbutiken och på TGR lyckades vi få med oss både det ena och det andra innan det blev en snabbis på Willys och hamburgare på Sibylla.
Vi åkte vidare till Karlssons, men där var det inte alls så kul. Fick tag i en rundtång iaf, hittar inte min…
Sista stoppet var Jula och där handlade vi tills de stängde. Sen drack vi kaffe i bilen innan vi åkte hem. Jag blev lämnad i Järnforsen för att få med mig Håkans bil hem.

På lördagen blev jag bjuden till svärföräldrarna på middag. Passade på att vika klart en bok medan svärmor tovade ett par ägg och en höna för att testa sig fram till ett nytt projekt. På kvällen var det kalas för kusin J som fyllde 12 igår. God mat och efterrätt.

Det var skönt att få komma hemifrån en sväng. Blir så lätt att jag “fastnar” hemma när Håkan är iväg. Jag blir liksom så instängd med mitt plugg.

Jag är jätteglad för mina svärföräldrar som “tar sig an mig” och umgås med mig även när Håkan inte är hemma. Ni är bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar