Det löser sig

Nu är det bekräftat att jag har fått en praktikplats. Min 4 veckor långa praktik i kursen Akutsjukvård kommer jag att göra på Medicinavdelning 41, invärtesmedicin, på Oskarshamns sjukhus. Om två veckor ska jag åka dit för att säga hej till min handledare och förhoppningsvis få koll på hela schemat. Som det ser ut idag vet jag bara hur jag ska gå den första veckan, men det räcker ju en liten bit.

Det största problemet blir att bemästra min morgontrötthet. När det är dagturer börjar jag 06.45. Har en restid på en knapp timme vilket gör att jag behöver köra hemifrån absolut senast 05.30 för att vara ombytt och klar tills det är rapporteringstid. Det löser sig, man lyckas alltid när man måste. På Kyrkogatan började morgonturerna 06.30, men då hade jag max 10 minuter till jobbet med cykel… Jaja, det är bara till att bita ihop. Det gäller ju bara 4 veckor. En aning jobbigt kan det ju bli när ett kvällspass som slutar 21.30 följs av ett dagpass som börjar 06.45. Inte många timmar att sova på. Kanske kan låna en säng på avdelningen… ;) Nä, men det löser sig.

Huvudsaken är att jag äntligen har en praktikplats och ska få lära mig saker iklädd landstingspyjamas. Som jag har längtat, ända sedan det blev klart att jag skulle läsa denna kurs. Bara tre veckor kvar tills det är dags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar