Förstafebruaritjugohundafemton

Så är helgen snart till ända. Vi åkte ner till Kalmar igår och spenderade dagen där. Började på IKEA och kom ut lika tomhänta som vi kom in. Fikade bara och kollade runt. Ett besök på MediaMarkt resulterade i planerade kapslar till kaffemaskinen och en impulsköpt smoothie-mixer. Nöjda åkte vi in till stan där vi kollade runt i butikerna. Jag fick med mig ett par jeans från Lindex, annars blev de inte mycket shoppat.

Middagen tog vi på Tandoori house, men jag är inte speciellt imponerad. Jag fick in min dricka och min efterrätt, sen fick vi varsin tallrik med lite lite sallad. När de bar ut våra salladstallrikar tog de även våra bestick. Sen kom maten efter en bra stund och Håkan fick påminna om att få sitt glas vatten. Han fick två… När vi hade ätit färdigt och ställt våra tallrikar på kanten för att visa att vi var klara så väntade vi, och väntade. Sen fick Håkan gå och påminna om sin efterrätt. Jag hade förstått om det blivit tokigt om personalen varit stressad, men när vi kom satt det bara ett annat par där, och de gick efter en stund, så vi var ensamma.

Vi löste ut våra biobiljetter och sen gick vi till Stars and Stripes och tog varsin dricka innan det blev Jönssonligan – den perfekta stöten. När vi kom till Nybro blev det lite mat och umgänge med familjen.

Idag blev det finfrukost med frallor och ägg. Lite soffhäng på det och sen tackade vi för oss. Mellanlandade hos farmor och farfar för att visa bilder på vårt hus innan vi åkte hem.

Här hemma påbörjade vi lite rensning och samlade ihop skräp som vi var och slängde i containrarna. Sånt där man samlar på sig med jämna mellanrum. Flaskor, burkar och kartonger…

vinter Ett vackert snötäckt landskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar