Sista rycket

Då var det gjort. I morse blev det till att stiga upp tidigt. Gjorde mig en smoothie att ha under bilresan, slängde ner ett par pennor och sudd i handväskan och så bara det av mot Högsby. Hittade till skolan men fick sedan fråga mig fram till rätt lokal. Längst upp, i en vindslägenhet, satt vi. 9 tjejer i olika åldrar som skrev 9 olika prov. En tjej skrev ett hemsjukvårdsprov. Hon gick redan efter 45 minuter. Jag undrar om det var ett sjukt lätt prov, eller om hon inte kunde något. Jag lär aldrig få veta det, men ändå. Själv satt jag i 2,5 timme med mitt prov, hade 3 till förfogande. Kände inte på någon av frågorna att detta har jag ingen aaaaning om, utan kunde skriva på allt. 10 frågor totalt, 9 inlämnade sidor. Kände mig nöjd när jag gick därifrån, nu är det bara till att hålla tummarna och invänta resultat.

Väldigt skönt att det är över. Kände mig stressad igår. Man vet ju liksom aldrig vilka frågor som kommer, vad man ska förklara extra mycket eller vad som är viktigast att läsa på. Nu är det bara en inlämning som ska in på fredag, sen är kursen klar. På måndag börjar kursen Akutsjukvård. Har kikat lite på den och den känns mycket svårare. Denna var på något sätt mer som repetition av det jag läste när jag läste till omsorgsassistent. Att akutsjukvården verkar svårare beror nog på att jag inte läst något liknande förut. Har ju “bara” läst medicinsk grundkurs och det var några år sedan… I nästa kurs ligger en praktikperiod och den ser jag väldigt mycket fram emot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar