Fredagen den 13e

Då var det fredag, den 13e till på köpet,  frukostsmoothien är uppdrucken sedan en stund och skolarbetet inskickat. Nu tar jag välförtjänt helg!

Igår kväll hade vi besök av Håkans lillebror Bosse. Bosse bor till vardags i Skultorp och lagar stridsvagnar i Skövde, men nu hade han tagit sig hem hit över helgen och när svärföräldrarna skulle på möte i Hultsfred passade han på att komma och hälsa på oss. Vi bjöd på smaskig thaisoppa som Håkan hade lagat och tittade på en av de tidigaste säsongerna av Masterchef USA.

Imorgon ska vi gå på Håkans fasters kalas. Det är vårdad klädsel som gäller och i mina ögon betyder det mest att man är hel och ren och tar en något finare tröja till jeansen än man har till vardags, men jag har förstått på min kära sambo att det är lite finare än så som gäller. Hans förslag är att jag tar den svarta långklänningen som jag köpte till pappas födelsedag och hade på mig när vi firade honom i Berlin i somras/höstas. Vi får se vad det blir. Det är inga ärmar på den klänningen och jag har ingen bra kofta att ha över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar