Alla hjärtans dag

Igår firade vi alla hjärtans dag i förväg, vår första ihop. Håkan är rätt kass på hemlisar, så han ringde och sa att han hade tänkt överraska med att köpa med lite ost och kex när han åkte från jobbet, så skulle vi mysa med lite vin efter att vi ätit mat. Överraskning blev istället att det inget blev, han hade glömt plånboken hemma…

Jag däremot förberedde en egen liten överraskning. Eller två faktiskt. Slog in en present till min älskling, han fick sådana där whisky-stenar som man kyler whiskyn med istället för isbitar, och så bakade jag en chokladhallonkaka. Receptet hittar du här. Jag tog kaka med vispad grädde och färska hallon medan Håkan hellre gjorde en chokladkräm, typ. Gott var det, rekommenderar er att testa denna.

10420062_814141655324562_4735384632718090211_n

Till middag hämtade vi mat på Bambugården, Hultsfreds kinarestaurang. Håkans mat var bättre än min, han tog anka i bbq-sås och jag tog wookad kyckling med ananas i sötsur sås. Såsen var bara väldigt söt och det var mer ananas än kyckling.

Idag mötte vi upp svärföräldrarna inne i Mariannelund för att åka ihop med dem till Skillingaryd, där vi firade Håkans farbrors frus födelsedag. Det bjöds på mat på Järnvägshotellet.

När vi kom hem blev det nedvarvning och lite lördagsmys. Jag lindade in brie-ost i skinka och bredde färskost på paprika och avnjöt med ett glas vin framför gårdagens avsnitt av På Spåret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar