Myshelg

Nu känns det verkligen på riktigt att jag ska bli sambo. Igår packade vi ner kökssaker i lådor och packade in i bilen tillsammans med en liten bokhylla, sen körde vi upp det till Hultsfred. Nästa söndag kör vi upp allt vi får plats med i en släpvagn och de bilar vi kör upp med.

Igår, när vi lämnat min bil i Hultsfred, åkte vi till Håkans föräldrar, via IKEA, för att hjälpa till att ta hand om några nyplockade kycklingar. Håkans och min uppgift blev att stycka dem. Jag har aldrig gjort det förut, så det var en ny upplevelse. Efteråt landade vi i soffan med ost, kex och vin.

Idag, när frukosten intagits i ett kök på landet ihop med Håkan och hans föräldrar, bestämde vi oss för att åka till Astrid Lindgrens Värld i Vimmerby. Det är höstmarknad där nu och Håkans mamma skulle vara där för att tova med barn. Vi strosade runt i parken, köpte honung, korv och fudge. Åt långkok i bröd gjorde vi också innan vi åkte hem till Hultsfred. Där monterade vi ihop en trådkorgsställning vi köpte på IKEA som ska stå i köket. Och så bar vi in allt vi hade tagit med oss från Nybro och möblerade om lite. Flyttade på Håkans möbler för att ge plats åt mina.

10712732_750089888396406_4242937187531267254_n

Om en vecka smäller det. Då tar jag mina möbler och flyttar in hos Håkan. Det känns lite skrämmande med samboliv, det är nytt för oss båda, men samtidigt känns det alldeles fantastiskt, och något vi båda längtar till och pratar mycket om. Vi pratar möbler, ekonomi, “regler” och allt annat man behöver prata om när två hushåll ska bli ett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar