Denna dag

Började dagen med ett samtal med min fina Håkan. Sen blev det stressigt iväg och jag kom ett par minuter sent till ett möte. Jag som brukar vara tio minuter tidig, men det gick bra ändå. Hemma igen blev det lite förmiddagsslapp och sen vid lunchtid var det dags att styra bilen mot Kalmar och logopedmottagningen.

Vi pratade om hur det är nu mot hur det var innan. Var överens om att det inte behövdes någon ny röstinspelning och efter lite mer samtal var vi överens om att logopeden skulle “skriva ut” mig. Om ingenting händer med rösten behöver jag inte gå dit mer. Det är inte helt 100 som den var för några år sedan, men jag har förlikat mig med den tanken, att det inte kommer bli så heller. Men som den är idag känner jag mig nöjd. Har så mycket andra glädjeämnen i mitt liv numera att det känns okej att inte bli 100 återställd.

“Firade” med en namnsdagsbakelse. Lyxade till det med en nybrobakelse idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar