Hälsosamtal

Så var det då dags idag, för besöket hos livsstilssköterskan. Jag hade fått ett frågeformulär som jag hade fyllt i i förväg, med frågor om rökning, sömn, matvanor, alkoholkonsumtion och sånt där. Vi gick igenom svaren och pratade om min nuvarande livsstil. Mätte längd, vikt, midjemått och blodtryck. Sen fick jag motion på recept. Ska bli spännande att se om jag lyckas med det, men vi diskuterade oss fram till rätt aktivitet, så det ska nog bli bra. Vi diskuterade vad som skulle vara bra för mig och jag kände mig nöjd när jag gick därifrån.

Imorgon ska jag tillbaka ner till Astrakanen för att ta prover som hör till detta besöket, men de ska vara på fastande mage (blodsocker och blodfetter) så de kunde inte tas idag. Blodvärden och sånt tog doktorn förra veckan, så där inväntas bara svar.

Om ett par månader ska vi ses igen och se hur långt jag kommit i min förändring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar