Beslutet är fattat

Att skriva här gör det så definitivt, men det är ju så det faktiskt är. Lägenheten är uppsagd och jobbet likaså. Jag kommer att jobba min sista dag den 21 december.

Jag har sagt att jag ska pendla tillsvidare, men det blir mycket tid i bilen. Enkel resa tar minst 1,5 timme, lite beroende på vilken väg man tar. Det skulle bli ett par ToR-resor varje vecka. Inte så mycket restid utslaget per dag, men det känns inte riktigt värt det. Det är ändå 12 mil som ska köras till jobbet, sen bo några dagar hos mamma och pappa medan jag jobbar, sen hem igen tills det är dags för nästa jobbperiod.

Det var ett betydligt lättare beslut att faktiskt säga upp lägenheten, än att säga upp sig från ett jobb jag tycker väldigt mycket om. Men efter mycket om och men så fattade jag beslutet att ändå säga upp mig. Nu börjar ett nytt äventyr med jobbsökande i en ny hemstad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar