Svar på magnetkameraundersökningen

Idag kom brevet från Astrakanen, som jag väntat på sedan 7:e december. Alla bilder på hjärnan såg helt normala ut och han (läkaren) tror att huvudvärken kommer att ge med sig så småningom (ja det hoppas jag ju verkligen efter mer än ett år…). Han föreslår att jag bokar in en tid lite längre fram i vår för “avstämning”. Då kommer ju nästa fundering; ska jag boka tid till min husläkare, läkaren som remitterade mig till MR-undersökningen eller läkaren som skrivit brevet? Jaja, det kanske de kan besluta om när jag väl bokar tid sen. Skönt ändå att ha på papper att det inte är några sjukliga avvikelser innanför skallbenet.

Sen att jag fortfarande har mer huvudvärk än jag “borde” för jag väl försöka leva med ett tag till. Skriver ju, på uppdrag av sjukgymnasten, dagbok där jag antecknar hur huvudvärken varit, när den varit, var på VAS den legat, om jag tagit några tabletter för den eller gjort något annat som lindrat, om/när den försvunnit/minskat. Sen varannan vecka stämmer vi av. Jag berättar och han antecknar i sina papper. Vi försöker hitta mönster, för att kunna hitta en väg bort från huvudvärken. Hittills har vi kommit så långt som att det inte är 6-7 på VAS varje dag – som det var för ett år sedan. Skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar