Ständigt dessa prover

Ännu en jobbarvecka har startat. Jobbar alla dagar denna vecka utom torsdag. Känns helt okej.

Ikväll ska jag nog se hur resultatet blir när man utgår från en tändsticksask och en gammal koralbok. Igår klädde jag några med enfärgat resp. mönstrat papper. Det blir trevliga små presenter när tillfälle ges.

1512292_598693376869392_2131687594_n

Började dagen med ett besök på Astrakanen. “Länge” sedan sist. Hela sex veckor ungefär. Tog prover. Igen. TSH, T4 fritt och kalcium. Bara till att invänta brevet från dr. Bengtsson som lär dyka ner i brevinkastet senare i veckan. Om han inte ringer, för det är ju möjligt att han gör. Det är sällan man får brev, annat än räkningar. Fast dessa bruna kuvert är väl inte sådär roliga, och många sådana har det ju landat på min hallmatta under det gångna året. Sen väntar jag på ett vitt brev också, från dr. Hjelmqvist som remitterade mig till MR.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar