Nu är glada julen slut slut slut

Julgranen har idag blivit avklädd och sedan nedklippt i småbitar och förpackad i tre pappkassar. Tillsammans med stammen befinner sig nu alla grenarna på balkongen i väntan på att jag ska tummen ur att frakta bort det. Under processen fick jag massor med rivsår på händerna och en tumnagel fick sätta livet till. Så kan det gå. En plastgran som kunde blivit placerad i förrådet, färdigklädd, känns som fusk. ;)

1546250_598503956888334_1911403298_n Gran under nedmontering.

Tomtarna är på väg att få flytta ner i sina lådor och sen ska de få bo i förrådet till nästa jul. Ljusstakarna ska bli utbytta mot andra fönsterlampor. Vad som ska få stå i fönstret istället för julstjärnan har jag inte riktigt klurat färdigt på än. Kanske ska satsa på en annan hängande fönsterlampa där istället för en på fot? Vi får väl se vad jag hittar på. Vad som ska stå där julgranen varit placerad är jag inte heller helt på det klara med än. Kanske en lite större grön växt? Eller något färgglatt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar