Julen 2013

Det blev jul även förra året.

På julaftons morgon cyklade jag (ja, det var ju barmark…) till mamma och pappa med julklappar, blommor och vörtbröd. Sedan åkte vi iväg till kyrkan för att fylla julkrubban med dess figurer. Som vanligt med hjälp av alla besökande barn.

DSC_0327

Efter kyrkan gick vi upp med en julblomma till vår gamla granne innan vi åkte hem för att sätta igång med maten. Medan mamma och Olivia fixade med det åkte pappa och jag bort till farmor och farfar med en julklapp. När vi kom hem igen intogs maten och sedan slog vi oss ner i soffan för en stund med TV-tittande.

Elin och Cenny trillade in framåt kvällen och vi delade ut julklappar till höger och vänster. Själv fick jag mer än jag önskat mig och är så glad för detta så. Tack alla! Jag fick bl.a. en sjal, presentkort på ansiktsbehandling och massage, Victorias Secrets kokosdoftande parfym och duschcremé, scrappapper och en del annat.

IMG_0143 

Medan risgrynsgröten sedan kokade på spisen spelade vi julklappsspelet. Jag lämnade bordet med fyra spinnare, en “äggtimer” och en chokladask.

Ett mindre roligt samtal kom på kvällen, men allt löste sig och vi kunde avsluta kvällen med glatt humör. Mamma och jag avslutade i kyrkan, på julnattsmässan. Första året som jag inte var med och sjöng i kören, men det kändes helt okej. Bättre än jag trodde att bara sitta i församlingen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar