Lördag och Söndag

I lördags var det bara slappisdag. Solen strålade och på kvällen tog jag en promenad hem till mor och far med en väska som jag hade en present i när vi åkte till Hamburg och som sen blivit kvar här. När jag kom med den visade det sig att Elin letat efter den och mina föräldrar sagt att de inte hade en aaaaning om var den var. Jaja. Följde med på en hundpromenad och sen gick jag hem.

DSC_4071

I söndags gick jag till kyrkan. Med mig hade jag en fullpackad ryggsäck (kamera, andra kläder, extra skor…) för planen var att hänga med mamma hem efteråt och sola. Mässan tog slut och dagen till ära bjöds det på kyrkkaffe med en liten midsommarbakelse i vapenhuset. Då min mamma var ensam kyrkvärd blev jag snabbt inslängd i bakelseutdelandet. Hur eller hur, så kom vi hem. Då hade min morbror ringt, så det blev att vi (mamma, pappa, Elin och jag) åkte till Orrefors hotell och åt mat ihop med Olof, Camilla och Albin.  Först thaimat, för de flesta av oss, och sen friterad banan med glass. Jättegott.

DSC_4081DSC_4085

När vi kom tillbaka till Nybro blev det i alla fall solning. Hur gutt som helst. Det blir nog mer sånt i veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar