Vart tog solen vägen?

En dag som denna drömmer jag mig tillbaka till i helgen. Då var det soligt och varmt. Helt underbart.  Idag verkade det lovande först, för solen kikade in mellan persiennerna på morgonen.

Igår var jag i Kalmar med farmor och farfar. Första stoppet var polishuset för att hämta ut mitt pass. Trodde jag, ja. Efter att ha fått vänta en bra stund får jag veta att deras  datorsystem ligger nere och att de därför inte kan lämna ut några pass. Sen åkte vi in till stan för ett snabbt besök på Clas Ohlsson och Forex. På IKEA åt vi lunch och passade på att fynda lite. Varsitt paraply köpte vi, för 25 kronor stycket. Mycket lämpligt skulle det visa sig för när vi kom ut regnade det. Vidare ut till Blomsterlandet. Farmor skulle köpa jordgubbar till sin ampel och jag hade en lååång lista från mamma. Men oj vad svårt. Det fanns ju så mycket att välja på. Men tillslut så hade jag fyllt hela min vagn plus två tomatplantor som inte fick plats. När vi äntligen kom ut regnade det ännu mer och det var bara till att få in allt i bilen och åka hem. Stannade till hos pappa för att lämna av blommorna. Och dricka kaffe, för oj vad trött i huvudet jag var.

DSC_3558 

Idag kan jag glädjas åt att skattepengarna funnit sin väg till mitt konto. Det var fina slantar som rullade in kan jag säga. De kommer väl till pass då jag åker till Hamburg nästa vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar