Inte många dagar kvar

Igår jobbade jag ett extrapass, för stackars Pia är sjukskriven t.o.m. nästa vecka nån gång. Detta betyder för min del att jag fick 19,5 timmar att ta ut som kompledigt senare.

Direkt när jag gått av idag var det bara till att trampa bort till församlingshemmet och den sista körövningen innan vi sticker till Hamburg. I köket hade slangen till diskmaskinen lossnat, så när det var fika låg vaktmästaren på golvet och torkade vatten. Jag föreslog att jag skulle lägga upp en bild på Facebook direkt, men han verkade inte helt sugen på det. Konstigt. Hur eller hur har vi fått dagsprogram för resan och adresser till de vi ska bo hos. Jag vet inte riktigt hur han tänkte när han fördelade oss, men jag ska bo ihop med en alt som jag inte känner alls. Det enda jag vet om henne är att hon heter Lena. Men det kommer bli fint. Det känner jag på mig.

I torsdags kunde jag äntligen hämta ut mitt pass i Kalmar. En vecka efter att det kommit dit. Jaja, huvudsaken är att jag har det nu och kan känna mig lugn. Plockade med mig mamma hem också, så jag fördrev tiden på Giraffen och Modehuset innan hon slutade jobbet. Ett par jeans, en tröja/linne, en skjorta och två t-shirts fick följa med mig hem. Jag var ute efter nya skor också, men hittade inga jag trivdes i. Synd, för jag skulle verkligen behöva byta ut de svarta jag har. De är lite slitna på utsidan av hälen.

Snart dags att börja tänka på vad som ska ner i resväskan till resan. Väskan måste hämtas upp från förrådet också... Ja, jösses.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar