Omorganisation på gång i det Meyerska hemmet

Elin var hemma i helgen, första gången sedan hon flyttade. Troligtvis var det sista gången hon sov i sitt stora rum. Ända sedan hon flyttade ner till Skåne (eller, hon hann nog inte flytta innan planerna började ta form) har Olivia planerat för sin inflytt i rummet. Tanken är sedan att jag, så att säga, ska bo i två rum. Det rum som Olivia har idag ska bli mitt sovrum, som ska lånas ut till Elin när hon kommer hem, och det rum jag har nu ska få vara typ pysselrum där mina pärlor ska få vara. Undra föresten vad alla pärlor är värda om man skulle räkna på det… Nej, det orkar jag inte göra. Men det är nog mer än man tror.

På tal om pärlor så är det faktiskt en som har nappat på en av mina auktioner på Tradera.

5 kommentarer:

  1. Så du ska alltså ha två rum och jag inget alls? Hmmm. Logiken flödar!

    SvaraRadera
  2. Nej, men vindsrummet ska få vara ett pysselrum, typ. På dig låter det som om du ska komma hem varje helg.

    SvaraRadera
  3. Nej, men det vore ju skönt att ha någon stans att kalla sitt rum där man vet att man får sova när man kommer hem. Det löser sig väl antagligen. Annars finns det ju alternativa sängar att sova i ;)

    SvaraRadera
  4. Men du får ju ta det rummet när du kommer hem har vi sagt. Jag behöver ha ett rum igen där jag jag kan stå raklång, utan att slå huvudet i taket. Men det löser sig alltid. JAg kommer ju förhoppningsvis inte att bo hemma så jättelänge till. När jag bara får ett jobb ska jag se mig om efter egen bostad rätt snart.

    SvaraRadera
  5. Jo, jag vet. Men det kommer fortfarande vara känslan av att jag sover i ditt rum (bland dina grejer). Ähhh. Det löser sig!

    SvaraRadera