090909

Ja, när jag fyllde i det papper som ska till FK (försäkringskassan) via AF (arbetsförmedlingen) insåg jag att det faktiskt är nionde september redan, 090909. Tiden går fortfarande helt sjukt fort. Än så länge inget jobb dock, men det kommer nog snart. Jag har all tid i världen, men är ändå väldigt dålig på blogguppdateringar. Kanske för att det inte händer så mycket just nu…

Snart har vi fjärrvärme också. Någon gång nu i veckan (idag eller imorgon tror jag att jag har hört någon säga) ska det provtryckas för att se så att det inte läcker någonstans. Sen är det bara till att kasta ut pannan från pannrummet och fylla utrymmet med något, för oss, vettigare.

Kräftskiva i fredags, platsen var Borstetorps gamla skola. Det var trevligt. Det är ju folk man träffar typ en gång om året, på just kräftskivan. (I år har vi dock hunnit träffa dem en gång redan då morfars far skulle fyllt 100 år om han hade levat, så vi samlades i Hälleberga). Vi fick jättemycket mat över, så i lördags var det bara till att ge sig ut till mormor och morfar för att äta rester.

Nu får jag nog ge mig av upp mot stan och få mitt papper påskrivet, så att jag får ersättningen som jag ska ha.

1 kommentar:

  1. Sv: Jo jag tycker också det är skitsvårt! Men jag jämför lite med vad andra tar för sina armband, sedan räknar jag hur mycket pengar jag lagt ner på armbandet och hur lång tid/hur svårt det var att göra det.. sedan så bestämmer jag något rimligt :)

    SvaraRadera