Konsten att impulsköpa ett par skor

Igår åkte jag med min mor upp på stan. Hon skulle kolla på skor och jag ville kolla kläder. Vi började på Lindex och jag provade en kjol och en tröja. Båda plaggen var för små, men jag köpte två par strumpbyxor, modell tjockare. Vidare till sybutiken där tryckknappar inhandlades. Egentligen var jag ute efter magnetiska knappar, men det skulle bli så krångligt att sätta fast på väskan, så det blev vanliga istället.

Vi gick vidare till Ohlssons skor och där såg jag ett par mormorskängor som jag provade. Jättesköna. Mamma provade och provade men hittade inga sådär. Istället blev det ett par högklackade skor som fick följa med mig hem. Helt oplanerat. Men fina är de, och redan använda. Om jag är nöjd med mitt impulsköp? Jajamensan.

Efter skobutiken skulle jag bara hoppa in till Ine på Ines Nail-Lash och boka till för att fixa naglarna igen. Fick en tid redan en dryg timme senare. Dessutom hade hon sett mina bilder på Facebook och sa att jag gärna får ställa ut mina smycken i hennes salong, om jag vill. Det var bara till att åka hem och sleva i sig lite gröt till lunch och åka upp på stan igen. Nu har mina naglar fransk manikyr med glitter.

2 kommentarer: