Åtta modiga föräldrar som riskerade sina liv för att deras barn skulle få se dem på hästryggen

Fredagskvällen bjöd på ett besök i Rismåla för att dokumentera föräldraridningen som bl.a. min kära mor var anmäld till.

 DSC_1172 Först skulle det göras i ordning. Sadlas och tränsas.

DSC_1176Sen fick man vänta en stund, medan man höll i hästen. Visst ser han rätt lycklig ut ändå?

DSC_1181Uppsittning.

DSC_1196Mamma.

DSC_1223 Vet inte om de är glada för att de tycker att det är jättekul att sitta på hästryggen, eller för att de vill se fina ut på kort.

DSC_1234Det är inte lätt att rida lätt…

DSC_1244Några fick gå in i mitten…

DSC_1247 … när de andra galopperade.

DSC_1260 Publik.

DSC_1265Överlycklig för att fortfarande vara vid liv tror jag…

3 kommentarer:

  1. Vad roligt att se föräldraridningen! :D Snacka om att det var länge sen jag red! Ojojoj. Rider du någonting nuförtiden?
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Nej, det var längesedan nu. Försökte ju ge mig på fet på gymnasiet, som individuellt val, men det var tajt om tid. Men visst blev man sugen när man satt i ridhuset i fredags. Vi får ta oss ut till Norra Sävsjö och rida islandshäst nån gång.

    SvaraRadera
  3. Ja, absolut. Ett måste i livet att ha ridit islandshäst tycker jag, även fast jag inte är så duktig men det verkar jätte mysigt!

    SvaraRadera