Det är inte lätt att inte veta vad man vill…

Jag är 22 år gammal och vet inte vad jag vill göra med mitt liv just nu. På jobbfronten ser det inte helt ljust ut för tillfället, men på måndag ska jag träffa Paul, jobbcoach på arbetsförmedlingen. Innan dess ska jag ha skickat in mitt CV, så han hinner kolla på det och hitta fel och brister. Finn fem fel? Känns lite skrämmande på nått sätt, att det ska sitta en kille jag träffat i tio minuter ska tycka och tänka om mitt CV, samtidigt som det ska bli intressant att få åsikter från någon utomstående. Jag menar, han vet ju vad han pratar om.

Annars snurrar tankarna lite hit och lite dit. Vad vill jag egentligen? Jobba? Med vad i så fall? Plugga? Till vad, om det skulle bli aktuellt? Nae, plugga känns nog inte så aktuellt just nu, även om det kanske hade varit det bästa, med tanke på hur tillgången på jobb ser ut.

Har haft lite tankar på en separat blogg till mina smycken. Fast varför…? Ingen är ju intresserad. För min egen skull? Ja, det skulle väl vara det i så fall.

Har jag sagt att jag har anmält mig till en fotokurs? Om inte så säger jag det nu: jag har anmält mig till kursen “Ta bättre bilder”. Den börjar i oktober och går på torsdagar 18.15, så jag missar fyra övningar med gospelkören tyvärr. Men allt man vill brukar ju ligga samtidigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar