Växjö

I helgen har jag ansträngt min kropp, ganska intensivt. I lördags morse var vi sju personer som åkte till Växjö. Där väntade intensiv övning av en massa låtar jag inte hört förr, plus ett par som var lite mer kända. Vid halv tio klev vi in i Skogslyckans kyrka och halv sex lämnade vi den för att åka hem.
Igår var det dags att sätta sig i bilen och fara till Växjö igen. Klockan två började övningen och vid fem var det dags "på riktigt". Växjö konserthus fylldes av folk och vi sjöng och rörde oss i takt till den medryckande musiken. Gladys del Pilar äntrade scenen och tillsammans med henne fyllde vi en och en halv timme med gospellåtar. Recencion av evenemanget hittar du här.
Gradängerna kändes instabila, men de höll. Ojoj vad de svajade. Dåligt med plats fanns det att röra sig på. När vi började igår såg jag jättebra där jag stod. Det är ju en fördel att se den som dirigerar. Men helt plötsligt flyttade en tjock körtant, som varken kunde röra sig eller klappa i takt, upp och trängde sig in mellan mig och den jag stod bredvid. Då hamnade jag bakom någon som var ungefär lika lång som jag, vilket resulterade i att allt jag såg var ett hårfäste.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar