Frisering och återseende

Klockan 10 idag slog jag mig ner i en stol hos Junije på SalongTwister och fick frisyren fixad. Istället för platt, rakt, jobbigt hår har jag nu fina lockar. Det blev precis sånna lockar som jag hade tänkt mig. Det är inte krulligt, utan lockigt. Underbart. Drygt två timmar senare lämnade jag salongen och gick hem. Fick några prover av både schampo och conditioner för att se om de funkar för mitt überfeta hår, istället för det medicinska schampo jag använder för tillfället.

När vi var på Kvantum så stod det en tjej vid en kyldisk och tittade på mig. Jag tittade tillbaka, kände igen henne. När jag gick förbi tilltalade hon mig med namn. Det var Rigona från min tyskaklass på högstadiet. Det var kul. Henne har jag inte sett sedan just högstadiet.

På Drill-RM som går av stapeln i Kalmar den 22 mars ska jag vara "plåsterhållare", som mamma så fint uttryckte det.

Nu, mina vänner, är det sängen som gäller. Natti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar