TV-reparatören

Vi hade ju som sagt vårkonsert i kyrkan ikväll. Efteråt serverades glass och fruktsallad till de drygt 100 personer som valde att följa med över till Ansgarsgården. När allt var diskat och torkat och det var dags att bege sig hemåt kollade jag klockan på mobilen. Mamma hade skickat sms: Ring farmor. Ojoj, en aning smått nervös vill jag påstå att jag blev. Ringde hem till mamma eftersom det var ett tag sedan hon hade skickat. Fick ett lugnande besked om att det gällde TV:n. Ringde upp farmor som sa att de inte fick fram kanalerna, bara ettan. Åkte upp dit och konstaterade att problemet var den knapp som måste tryckas på för att växla mellan ett- och tvåsiffrig kanalplats. Sedan låg inte kanalerna på "rätt" plats heller eftersom jag gjorde en kanalsökning när vi var där upp förut idag (för att justera dörren i garderoben) utan att tänka på vart de hamnade. Men nu hoppas jag att listan är som de vill ha den, för jag tänker inte åka upp förrän tidigast imorron eftermiddag...

Nu ska jag placera min slitna rygg i sängen och sova. Imorgon blir en lååång dag. Social omsorg, socialpsykiatri och sedan kör på kvällen.

God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar