Pju

Dethär setet med halsband och örhängen har jag just gjort till farmor. När jag var upp och hjälpte dem med tv:n (se TV-reparatören) såg hon mina röda örhängen som jag gjort själv och önskade ett par i mindre storlek. Tyvärr så har jag inga mindre ringar så de fick bli som det blev. Inte så avancerat, men ändå..


F.ö. har det diskats och städats upp här idag. Elin och jag har fixat detta. Vi hade ju kalas för Olivia igår (hon fyllde 13) och det var en massa folk här. Så vi fick ta tag i diskningen. Kristallglas och silverbestick + några kaffekoppar av märket Måsen, sånt som inte går att diska i maskinen.

Tidigt på morgonen gjorde sig mamma, pappa och Olivia iordning och begav sig mot Transtorpsskolan och den väntande klass 6. Idag är Olivias klass nämligen på klassresa till Göteborg och Liseberg. Halv sju gick bussen och mamma skickade SMS för en stund sedan för att tala om att de är hemma framåt tre inatt. Då tänker ju inte jag vara uppe iallafall. Mamma ska sjunga i kyrkan klockan nio imorgon på morgonen...

Nähe, det är väl dags att försöka slutföra slutarbetet i socialpsykiatrin som ska in på måndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar