Nyknäckt och fin




Steg upp vad sju och tog en dusch, sällskapde med mamma vid frukosten för ovanlighetens skull. Drack tillochmed kaffe (brukar inte bli det förrän jag kommer till skolan annars). Klädde på mig och begav mig mot Kalmar. Tror att jag mötte hela Kalmar läns polisstyrka på vägen in, d.v.s. en polismotorcykel och två polisbilar. Hur som helst var jag i lagom tid till herr Johanssons praktik. Aldrig har jag varit så nära till tårar hos honom som idag, fy fan vad ont det gjorde. Först massage i 10-15 minuter, sen var det slut på det sköna, som han själv uttryckte det. Och ja, han hade helt rätt. 380 kronor fattigare, men jag fick en "Ha det så trevligt i London"-hälsning, lämnade jag Postgaten och begav mig mot Baronen. Skulle till Clas Ohlson och köpa batteriladdare, vilket jag också gjorde. Problemet var ju bara att jag var klar halv tio och alla affärer i Baronen utom Ica öppnar tio. Menmen, sånt är livet.

Sista Hälsa och Välbefinnande tillägnades Kubb-spelet, ni vet, man ska kasta träpinnar mot träklossar för att sedan ge sig på den som kallas kung (en lite större träkloss som står i mitten). Tyvärr kunde jag inte vara med så jag i sort sett är förbjuden fysisk aktivitet, bortsett från den som är nödvändig i vardagen. Och jag tror inte att kubb räknas till de nödvändiga.. eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar