God natt

Kom hem från kyrkan runt halv elva ikväll. Ja, du läste rätt. Vi firade mässa klockan nio på kvällen. Lite jobbigt vill jag lova. Men nu har jag ätit sallad och en macka också, så nu är jag nöjd. Antingen är det jag som måste ta sånglektioner eller är det Barbro, för vi sjunger inte likadant, har inte samma ton. Försöker lyssna på de andra för att försöka hamna rätt, men det är svårt ändå. Det var bra när Ann-Catrine var med för hon sjöng rätt nästan jämt, och så hördes hon.

I eftermiddags var vi hos Camilla och åt tårta som blev över igår. Farmor och farfar var där, och Willi (farfars bror) och Christa, pappa och jag. Mamma kom senare. Willi och Christa kom med flyget från Tyskland idag. Vet inte när jag träffade dem senast. De bor ju inte på samma ställe som resten av "tyskarna", i (och omkring) Hildesheim, utan i Düsseldorf. Men dit kan man flyga billigt från Växjö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar