Skinande rent

Under sååå lång tid har vattenkokaren behövt en liten uppfräschning. Som med allt annat så har det bara rullat på och inte blivit av. Förrän igår. Har börjat intressera mig mer och mer för rengöring med så naturliga produkter som möjligt och efter lite letande så hittade jag ett tips på att rengöra vattenkokaren med ättika. Första omgången blev ingen större skillnad. Tog till diskborsten, men det var lite knöligt om vi säger så.

Det blev en andra omgång med ättika och vatten. Denna gång med tillägg av bikarbonat. Och det bet kan jag säga. För det första så bubblar det och fräser bara man kombinerar ättika och bikarbonat. Lite kokande vatten på det och saken är klar.


Tänka sig att det gick att få den så skinande blank utan att skrubba sig fördärvad. Det trodde jag knappt när jag började.

1 kommentar: