Ringa lite hit och ringa lite dit

Idag ringde jag till Oskarshamn för att höra mig för om hur lång tid det kunde ta innan jag fick komma och kolla mitt huvud. Fick veta att remissen låg kvar i Kalmar och att den CT som var tänkt från läkarens från Astrakanen sida var konverterad till MR istället. Någon tidsplan kunde hon inte ge då det skulle granskas av röntgenläkare först, men mot slutet av veckan var jag välkommen att ringa igen för då skulle de nog veta mer.

Var ju tvungen att googla lite och läsa om MR istället då och inser att istället för en undersökning på 5-20 minuter med CT tar MR 20-45 minuter. Blir en utmaning att ligga still så länge när man verkligen måste. Kan jag ta med spikmattan tro? ;) 

Jaja, det är ju skönt om jag slipper åka till Oskarshamn för en kort undersökning om det nu kan göras i Kalmar istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar